Katte/hundefoder!

Beskrivelse mangler
liv

Indlæg af liv » 15. maj 2008 13:37

jeg har det sådan at:

hvis jeg kan give en hund hundemad eller en kat kattemad og faktisk også omvendt :lol: kom engang til at købe kattemad til min hund.. der skete ikke noget

men med mig selv så tør jeg smager nærmest alt hvis jeg får lov til ikke at spise det hvis jeg ikke kan lide det... jeg synes det er noget fis med at være kresen (eller hvordan det staves... menes at man ikke kan lide så meget fordi man ikke tør smage det) det kan godt være at der er noget "klamt" i pølser eller hundmad og kattemad men der er jo ingen der er døde af det ihvertfald så længe jeg har levet (er også kun 12)!!!

spis hvad du kan lide!!! altså ikke så du bliver fed :D  :D  :lol:

Jeanne

Indlæg af Jeanne » 15. maj 2008 13:38

Ville du ikke give dit barn flæskesteg, hvis du vidste, det var meget vigtigt for dit barn at få det ?  :wink:
Mange hilsner fra Jeanne.

liv

Indlæg af liv » 15. maj 2008 13:41

hehe jo det jeg skriver er bare at hvis der VIRKELIG ikke kan fordrave det ville jeg nok prøve at finde en anden mulighed ellers må man jo gå hårdere til den!!!

men ville da først prøve at finde en anden måde han/hun endten kunne få det eller finde noget andet

Lilly03

Indlæg af Lilly03 » 15. maj 2008 13:41

Når jeg er vegetar mener jeg jo at jeg kan få alle mine behov opfyldt af det (det er ikke meningen at det skal starte en ny diskution  :wink: ), så ville jeg jo også synes at barnet ville kunne det  :D

liv

Indlæg af liv » 15. maj 2008 13:47

Lilly03 skrev:Når jeg er vegetar mener jeg jo at jeg kan få alle mine behov opfyldt af det (det er ikke meningen at det skal starte en ny diskution  :wink: ), så ville jeg jo også synes at barnet ville kunne det  :D
meen du er jo ikke et lille barn længere såå ja barnet har jo brug for de proteiner i maden så det vokser og dem kan man ikke kun få ud af grønt osv.

men har FULD respekt for det at være vegetar:D

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 15. maj 2008 13:55

Det eneste man ikke kan få igennem en vegansk/vegetarisk kost er animalsk fedt og animalsk protein.
Det er fuldt muligt at leve godt uden at spise noget der kommer fra dyr, også selvom du er et barn.

liv

Indlæg af liv » 15. maj 2008 13:57

nåh dumme mor hun fortæller mig det sikkert bare så jeg spiste mit kød da jeg var lille :lol:  ups sorry :oops:

Lilly03

Indlæg af Lilly03 » 15. maj 2008 14:03

Hehe ja måske?  :wink:  du kan faktisk godt få animalsk protein ud af mælk/æg/ost, bare ikke i så store mængder som fra kød.
Men der er bare den liille detalje at der er osteløbe i ost, du kan ikke se om den er animalsk eller ej (der er ikke osteløbe i smøreost -jubii! :P) så det undgår jeg self. også.
Ups, et lille sidespor (om ost??) :wink:

Emily

Indlæg af Emily » 15. maj 2008 15:12

Lilly03 skrev:Noget jeg ville synes var mere sundt, ex. en frisk regnorm all by nature
der er bare mange baktier i jord?

er ingen bakterier umiddelbart ved hunde og kattefoder....

synes det er fint at du er vegatar og kan få alt det du har brug for uden at spise kød...:-)

men synes ikke det behøver at gå udover hamsteren? men hvis du kan finde noget tilsvarende protein... så er den jo i vinkel ;-)
--Emily--

Meddie

Indlæg af Meddie » 15. maj 2008 15:15

Man kan godt give en regnorm hvis man skyller den først :wink:
Får myrekryb ved tanken om en regnorm i hammiernes "kindkammer":lol:
- Selvom den nok bliver ædt med det samme :P
~ Mvh. Mette og Clean

Emily

Indlæg af Emily » 15. maj 2008 15:17

Meddie skrev:Man kan godt give en regnorm hvis man skyller den først :wink:
Får myrekryb ved tanken om en regnorm i hammiernes "kindkammer":lol:
- Selvom den nok bliver ædt med det samme :P
ja.. tænkte også på at skylle den... nogen ting skal jo koges for at slippe for bakterier... men hvad ved jeg :-)
--Emily--

Meddie

Indlæg af Meddie » 15. maj 2008 15:18

Ja præcis.. :wink:
Men der er grænser for hvad man kan koge *tankebobbel om en kogt regnorm* :lol:  :lol:
~ Mvh. Mette og Clean

Lilly03

Indlæg af Lilly03 » 15. maj 2008 15:19

Hehe havde da også tænkt mig at skylle ormen først  :wink:

Emily

Indlæg af Emily » 15. maj 2008 15:20

ja ad... og endnu en god ting ved kattefoder/hundekiks... er de kan holde sig længe i buret (bliver ikke dårlige, lige som en regnorm f.eks nok ville blive) Og hvis du vil give den melorme skal du også passe på... de kan også blive dårlige
--Emily--

Meddie

Indlæg af Meddie » 15. maj 2008 15:24

Ja.. Sådan ser jeg også på det :wink:
Men her forleden dag fik Popsi og Polet lidt råt, hakket oksekød :wink:
Det gled ned!! :lol:  :D
Men jeg tjekker så også deres rede om aftenen for at tjekke om de har spist op, så det ikke ligger og fordærver :wink:
~ Mvh. Mette og Clean

Låst